Com Hem skiter fullständigt i sina kunder!

Jag bor för närvarande i ett hyreshus som ägs av Familjebostäder. FB har avtal med Com Hem om att leverera internet samt digitaltv. I förra veckan så började den digitala sändningen strula. Jag ringde givetvis till felanmälan där man inte kunde hitta något och hänvisade till mina kablar och anslutningar. Givetvis gick jag igenom mina möjliga felkällor men hittade inget fel. Jag tröttnade och slutade titta på tv. Sen i söndags var det dags igen, sändningen försvann vid 10 på morgonen lagom till skidskyttet och skid-vm. Jag ringde åter till felanmälan samtidigt som jag kollade med grannen. Han hade ingen digital-tv heller. Felanmälan noterade all info samt tog mitt telenr och skulle skicka en tekniker direkt. Felet varade hela dagen varpå jag missade 2 engelska + 1 italiensk toppmatch. 2 av matcherna var dessutom inplanerade. Varför man tog mitt telenr på söndagen har jag ingen aning om, teknikern skulle ringa men det skedde inte. Jag gick och väntade hela dagen för att om möjligt kunna se den sena matchen. På måndag morgon var felet avhjälpt. Då får jag först maila ett kompensationskrav för att sedan bli uppringd och få veta att felet avhjälptes inom 24 timmar så ersättning utgår inte! Hela min söndag blev förstörd men det skiter dom fullständigt i. Hanteringen från Com Hem är under all kritik och jag är så förbannad över att jag sitter i kläm! Eftersom jag inte har balkong så kan jag inte köpa mig en egen tallrik och slänga ut skitföretaget Com Hem från min bostad. Däremot så skall jag noggrant syna över mitt abonnemang för att minska deras räkning hos mig. Har bytt internetleverantör för länge sedan. Att man kunde avsky ett företag så mycket som jag gör trodde jag inte var möjligt! Hoppas dom drabbas hårt av lågkonjunkturen och går miste av en massa abonnenter!

3 Kommentarer till “Com Hem skiter fullständigt i sina kunder!”

  1. UEFA Säger:

    Ett tips är ju annrs att be comhem att fara åt helvete & satsa på telia istället http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/tv/teliadigital-tv/ om du inte bundit upp dig förståss!?

  2. keldur Säger:

    Nej jag har inte bundit upp mig, betalade tillomed anslutningsavgift för att slippa slavkontrakt. ska kolla upp länken, tackar!

  3. Jens Åfeldt Säger:

    Jag har haft otroliga problem med Comhem många gånger.

    Det har gällt:

    -störningar
    -avbrott för ”uppdateringar av programvaran”

    -Kundtjänsten, som är helt inkompetenta

    En liten historia:

    Jag nappade på ett erbjudande om digitaltv när det kom, bild och ljud skulle vara dubbelt så bra.
    TOKLURAD!!! Kvaliten var hälften så bra både på bild och ljud.
    Efter många samtal (10-tal) så fick jag prata med en riktig tekniker/utvecklingsansvarig på Com hem och han erkände till slut att dem hade börjat för tidigt.
    Dem hade utvecklat programmet och boxen fullt ut MEN det fanns inte en chans att jag skulle få tillbaka några pengar (ca 1000:-).

    Jag tycker att det är ett företag som på något sett har fått mer eller mindre ett monopol i svergie, iallafall när det gäller hyreslägenheter.
    Dem har troligtvis horat in sig bland hyresrättuthyrare för en billig peng.
    Jag tror det stora problemet är att Com heh har blivit för stora för snabbt.
    Tekniken och konkurransen är stor och dem hinner inte med.

    SLUTSATS: COMHEM ÄR ETT SKIT FÖRETAG!

Lämna en kommentar


Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu